dinsdag 27 oktober 2020

Lamphouders vervangen

Toen ik de kapotte H4 lamp bekeek, zag ik dat een van de pootjes wat zwart geblakerd was. Een blik op de lamphouder leerde mij, dat het kunststof op die plek ietwat gesmolten was. Ik denk dat het door een slechte verbinding komt. Om erger te voorkomen ga ik de lamphouder vervangen door een nieuwe. Als ik dan toch aan de slag ga, dan doe ik de andere ook maar gelijk. Voorkomen is beter dan genezen, zeggen ze. Maar ik moest na voorgekomen te zijn toch wel even genezen. 😀
Ik heb inmiddels drie doosjes met elk een H4 lamp gekocht. Zoals gezegd zijn die doosjes goedkoper dan een losse lamp. Nieuwe lamphouders, de 'doppen' die je op de achterkant van de lamp drukt,  zijn niet duur. Ze kosten ongeveer € 5,= per stuk. Ik heb ze via het www besteld. De oude vervangen is een kwestie van drie draadjes doorknippen en daarna aan die van de nieuwe lamphouder solderen. Natuurlijk met krimpkousjes om de gesoldeerde verbinding.