zaterdag 31 oktober 2020

Erwtensoep

Ze heeft vanmorgen boodschappen gedaan. O.a. voor het maken van erwtensoep, of wel snert. Als ik aan snert denk, dan zie ik een varkenspoot en vet. Wij houden het wat mager. Ik heb wat snijwerk verricht. Mijn handen zijn nog wat sterker dan die van Sonja. Met name het snijden van de knolselderij vereist nogal wat kracht. Ik heb dat grote ding eerst geschild. Op een zuinige manier, dus ik heb van die knol geen dobbelsteen gemaakt.
De winterpeen en de prei moesten er ook aan geloven, net als de uien. Daarna is Sonja aan het werk gegaan. Toen ze Fenna ging uitlaten heb ik toch stiekem iets in die soep gedaan. Namelijk wat verse knoflook en een kruidnagel. Zeg maar "een beetje van Sonja en een beetje van mij". Niet verder vertellen hoor. Sonja maakt de soep nu eenmaal anders dan ik. Maar hij is er niet minder lekker om.