dinsdag 13 oktober 2020

Een nieuw zonnepaneeltje

Afgelopen week heb ik weer eens toegeslagen. Ik heb een zonnepaneeltje annex 12 volt druppellader gekocht. De ander is een tijd geleden kapot gegaan. Ik heb hem namelijk op de keien laten vallen. Bleek dat ding daar niet tegen bestand te zijn. Gek hoor. šŸ˜€Doodzonde natuurlijk. Ik had hem van het dashboard gehaald om zowel de ruimte eronder als het paneeltje zelf wat schoon te maken. Het eindigde dus in weggooien.
Gelukkig heb ik nu weer een nieuwe. Het is niet dezelfde. Technisch wel, maar qua afmetingen niet. Toen de bezorger aankwam lopen, liep ik naar de deur. Hij zag mij niet en belde niet. Nee, hij duwde het pakketje zo door de brievenbus. Ik ving het op, om te voorkomen dat het op de grond zou vallen. Toe ik het openmaakte, bleek het paneeltje niet met piepschuim beschermd te zijn. Het zat in een doos met daar omheen pakpapier. Ik weet niet hoe men met dit pakketje onderweg omgegaan is. Maar goed, het oogde allemaal nog heel toen ik het uitpakte.
Ik hem het paneeltje tijdelijk aangesloten, omdat de bus al een tijdje stilstaat. Zo wordt de accu tenminste in goede conditie gehouden. Het was niet de bedoeling om de accu ermee op te laden. Dat kan trouwens niet volgens de beschrijving. Het is in feite een druppelaar. Er waren twee losse snoeren bijgeleverd. Een met een stekker voor de aanstekeraansluiting en een met twee klemmen.
Dankzij het laatste snoertje, kan ik eventueel ook de huishoudaccu op peil houden. Ik hoop het paneeltje deze week fatsoenlijk te monteren. Tot die tijd doet ie alvast druppelend zijn werk. Als ik het wil uitschakelen, doe ik er een theedoekje overheen. Ik trek dan ook de stekker eruit. Je weet maar nooit.