zaterdag 24 oktober 2020

Geen vluggertje meer

 Er was een tijd dat ik even vlug naar het toilet ging of iets uit de koelkast pakte als er reclame op de tv was. Dat is nu heel anders. Ik kan nu een groot deel van een voetbalwedstrijd op een andere zender bekijken. De overige zenders tonen dan ook reclames. Afgesproken werk. Voor mij duurt die reclame zo lang, dat ik gewoon vergeet weer terug te keren naar het programma dat ik volgde. De reclameblokken zijn er dus voor mij om naar een andere zender over te schakelen en daar te blijven. Totdat er daar reclame komt. Nog even en dan is er enkel reclame met tussendoor wat fragmenten van een programma.
Met mijn ziektekostenverzekering gaat het ook niet de goede kant op. Nog even en ik betaal premie voor een verzekering, die niets meer vergoed. Dan ben ik verplicht sponsor van een zorg-graaier. Nu men het zorgpersoneel een bonus beloofd heeft, blijken er plots allerlei voorwaarden te zijn. Rutte heeft weer voor heel wat inlegvelletjes gezorgd. Je kunt beter een graaiende bestuurder of zo zijn. Dan worden bonussen zonder gedoe uitbetaald. Zelfs al heb je een wanprestatie neergezet.