donderdag 22 oktober 2020

De een niet, de ander wel

Tijdens het uitspreken van de excuses van onze koning, zat ik onbewust te wachten op de lachmachine. Het leek net een grap. Ik kon aan beiden zien, dat het niet gemeend was. Het optreden was meer in de geest van : "Sorry hoor!" (wat een gezeur).

Het is donderdag en vandaag worden de kliko's met het pmd geleegd. Vanmorgen heb ik een kliko overgeslagen. Dat ding woog zwaar en toen ik erin keek, zag ik restafval. Ik heb de bewoner al eerder daarop aangesproken. Ze heeft altijd aan afvalscheiding gedaan, maar sinds een paar weken wordt restafval (en niet zo'n beetje ook) in de pmd bak gegooid. Ik wil niet meewerken aan dit soort gedoe. Wij doen wel aan afvalscheiding en dat wil ik zo houden.
Ik zag van een van de kliko's die aan de straat gezet zijn, piepschuim uit de propvolle bak steken. Het deksel kon niet gesloten worden. Omdat het een bak van nieuwe bewoners betreft, heb ik ze maar even een tip gegeven. Zo'n kliko wordt terzijde geschoven en dus niet geleegd.