zaterdag 10 oktober 2020

Aso hondenbezitters

Er loopt hier een meneer in een geel hesje iets over bomen te noteren. Soms welke geschikt zijn om te kappen voor de biomassacentrales? Ons land kapt relatief erg veel bomen. En dan maar zeuren over het kappen in het Amazonewoud. Zo ook als het Corona betreft. Zeuren over Amerika, terwijl hier relatief het hoogst aantal besmettingen is. Huichelaars.
Een hondenloze mevrouw hier in de buurt klaagde, dat er geregeld door en hond in haar tuintje wordt gepoept. Ik weet dat met name 's morgens zeer vroeg en 's avonds laat mensen met loslopende hondjes passeren. Maar ik heb geen van die beesten zoiets zien doen. Ik heb wel een paar keer overdag een meneer met een loslopend hondje (ja, altijd die kleine krengen) gezien die het beestje overal liet poepen. Zonder opruimen. Misschien heeft hij zijn uitlaattijden aangepast, omdat ik er een keer iets van zei.
Ook aso vind ik de mensen, die hun honden los laten lopen waar het niet toegestaan is. Net zoals de mensen die niet aan de opruimplicht willen voldoen.
Er valt voor Handhaving nog erg veel en gemakkelijk te verdienen. Ruim meer dan wat zo'n ambtenaar kost. Niet alleen wat honden betreft. Kijk maar eens naar het gebruik van de telefoon achter het stuur. Ik zie 's morgens de ene na de andere auto richting school met een bestuurder, die met een telefoon bezig is. Je wilt niet weten hoeveel kinderen op de fiets met hun telefoon bezig zijn. Laatst was een controle langs een fietspad. Daar stonden een paar agenten in vol ornaat (dus heel erg opvallend) te controleren. Er werd een aantal scholieren bekeurd. De rest had geen vuiltje in het oog en zag de controle op tijd. Zo schiet het niet echt op.