zondag 26 juli 2020

Zorgpersoneel eerst!

Het is vreemd dat overkoepelende organisaties in de zorg zich sterk moeten maken om het personeel voorrang te laten krijgen bij het testen op het Covid virus. Ik verwachtte dat het ministerie dat al geregeld zou hebben, vanwege de eerdere ervaringen. Niet dus. Wat een amateurisme! Het optreden van zowel het RIVM als het ministerie heeft veel onnodige slachtoffers gemaakt, ook onder het zorgpersoneel. Alleen al om die reden is de keuze van De Jonge als lijsttrekker van het CDA een klap in het gezicht van velen. De Jonge is voor mij een van de verdachten in de Coronakwestie; dood door grove nalatigheid. Het RIVM is ook verdachte vanwege foutieve / dodelijke adviezen. Ondanks al die blunders, trekt men geen lessen uit het recente verleden.
Ik las ergens dat een of andere IC bobo vindt, dat een jonger iemand meer kans maakt op een opname in een ic dan iemand van 70 of ouder. Lekker dan. Probeer ik als 70+ zo gezond mogelijk te leven, word ik misschien gepasseerd door een puberale lachgassnuiver of pillenslikker die wellicht ook anderen besmet heeft omdat ie zo nodig naar een of ander feestje moest. Ik hoop dat men vooraf de selectieprocedure uitbreidt met een controle op de levensstijl. Met dit soort selecties, is ordinaire leeftijdsdiscriminatie, zullen jongeren zich wellicht nog minder aantrekken van de regelgeving.