donderdag 23 juli 2020

13 auto's

Als ik tijdens een gesprek een zwaar irrelevante vraag of dito antwoord kreeg, dan reageerde ik wat verveeld : "Er staan 13 auto's op de parkeerplaats." In alle gevallen werd mij dan gevraagd waarom ik dat zei. Dan lichtte ik toe dat mijn antwoord net zoals dat van mijn gesprekspartner nergens op sloeg. Soms werd er gelachen. Heel soms. Volgens mij zei niemand dat ik gelijk had.
Auto's zijn een stuk veiliger geworden. Niet alleen voor de inzittenden, ook voor andere weggebruikers in geval van een aanrijding. Wat denk je? Gaan op een zeker moment mensen zo'n bull bar op hun auto monteren! Dag kreukelzone en zachte stootbumper. En dat mag dan zomaar. Raar hoor. Al geef ik direct toe, sommige weggebruikers gedragen zich als wilde beesten, zitten te pielen met hun telefoon of zijn stierlijk vervelend. Deze week hoop ik een begin te maken met het monteren van verstralers op de bus. Het zijn speciale Fiat Ducato accessoires en vallen weg in de bumper. Daarvoor moet ik wel dat flinke stootblok eerst verwijderen.