zaterdag 18 juli 2020

Kopen via internet

Zelf doe ik het ook. Maar dan alleen wanneer het wat de prijs betreft (inclusief de verzendkosten) aantrekkelijk is. Ik zie hier in de straat vaak pakketbezorgers. De meesten lopen van deur naar deur om een of andere doos te kunnen afleveren. De mensen zijn vaak niet thuis en een briefje voor het raam of op de deur met een alternatief afleveradres erop is ook te veel gevraagd. Daar wordt veel over geklaagd door de bezorgers. Zij werken op basis van een strak bezorgplan. Vaak krijg ik een indicatie van wanneer het gekochte artikel bezorgd wordt. Ik zorg er dan voor, dat ik thuis ben. Meestal kijk ik daar al naar voordat ik iets bestel. Als de indicatie globaal is, bijvoorbeeld een weeknummer, dan zorg ik er ook voor dat er een briefje op de deur hangt als wij niet thuis zijn. Ik vraag het eerst aan de bewoner(s) van het andere afleveradres. Zo'n aankoop bezorgd krijgen is immers mijn probleem en niet dat van de bezorger. Dus zorg ik dat ik thuis bent of gebruik een alternatief adres. Soms laat ik de aankoop op een afhaalpunt bezorgen. Dan ben ik / zijn wij vrijer in ons doen en laten. Het is maar net hoe het uitkomt. In alle gevallen probeer ik het gekochte direct bezorgd te krijgen. Dan hoeft de bezorger niet te lopen leuren met een pakketje.