woensdag 8 juli 2020

Amateurtje aan het werk


als nieuw
Toen ik tijdens de vakantie per ongeluk onder een kampeerbus terechtkwam (die van ons), zag ik een mij reeds lang bekend iets. O ja, die steun. Die vergeet ik telkens op mijn actielijstje te schrijven. Het was een steun van de bumper aan de voorzijde, die behoorlijk aangetast was door roest. Ik heb dat ding vanmorgen (eindelijk) verwijderd. Tijdens dat klusje brak de steun af. Zo erg was het gesteld. Gelukkig zonder ernstige gevolgen. Aan de carrosserie kreeg ik de bout vrij gemakkelijk los. Aan de bumper brak de steun dus af. Maar ik kreeg ook het restant eenvoudig verwijderd.
Van een stukje cv buis heb ik een nieuwe steun gefabriceerd. De uiteinden moesten plat zijn en voorzien worden van een gat voor de bouten. De uiteinden heb ik eerst met een hamer wat plat geslagen en toen de bankschroef aan het werk gezet. Daarna was het passen en meten en wat buigen om de steun precies op z'n plaats te krijgen. Zonder dat de boel ergens gaat wringen. Millimeterwerk dus. "Gossie, zo'n glimmend onderdeel staat wel heel erg sjiek", dacht ik toen ik de foto nam. Ik heb hem na de foto maar met zwarte tectyl besproeid, dan valt het niet meer zo op.