maandag 13 juli 2020

Ongewenst groen

Vanmorgen heb ik op het pleintje en langs de gevel van ons huisje wat ongewenst groen verwijderd. Lekker in het zonnetje. Nu is het qua temperatuur nog te doen. De kleine Luuk kwam opa even helpen. Hij veegde het groen op en mikte dat in de gft kliko. Ik had de bak maar even op zijn kant gelegd, zodat Luuk niet hoog hoefde te reiken. Anders zou de kleine man het groen over zich heen gegoten krijgen.
We proberen geregeld de boel wat bij te houden. Zo stelt het werk zeer weinig voor. Om me heen zie ik gevels en straatjes waar het groen tussen de voegen van de bestrating flink aanwezig is.
Ik hoorde een keer over een toespeling. Iemand vroeg zich af, waarom er bij hem langs de gevel zoveel 'onkruid' staat en bij ons niet. Hij gaf een hint in de zin van 'strooien ze soms met onkruidzaad?'. Ach ja, zo erg kan het gesteld zijn bij jaloerse mensen. Ze vergeten dat in dit geval het onkruid gras bij hen groener is dan bij ons. Haha!