woensdag 8 juli 2020

Uitstellen

Als Fenna rond drie uur 's middags uit is geweest, gaan we aan de thee. Een vaste prik. Als er 's middags geen thee gedronken wordt, dan is de rest van de dag anders. Erg hè? Terwijl ik aan de thee nipte, Sonja is niet thuis (piep zei de muis...), zag ik het kaartje van het zakje en las de tekst 'Wat stel je altijd uit?' Nou, niets dus. Uitstellen, dat doe ik nauwelijks. Ik ben iemand die zich houdt aan 'Stel niet uit tot morgen, wat je vandaag kunt doen'. Komt bij, dat ik niet rustig zit wanneer ik weet dat er nog iets te doen is. Wat ik wel doe is prioriteren van de klussen; wat is het belangrijkste en wat het minst. Van de uitspraak 'Van uitstel komt afstel', heb ik ook geen last. Dus bij mij geen 'had ik maar...' gedachten.
Het was voorheen wel zo, dat ik soms wachtte omdat ik onder tijdsdruk beter presteerde. Maar dat was toen. Nu neem ik alle tijd. 1969.