woensdag 22 juli 2020

Zonde van de bomen

Laatst had ik een fotoposter samengesteld en laten afdrukken. Bij de levering zouden zich ook twee strippen bevinden om de poster op te hangen. Maar die was men bij het verzenden vergeten erbij te doen. Na reclameren kreeg ik ze alsnog. Beide zaten in een flinke kartonnen koker. Ik vond het niet alleen overdreven, maar ook zonde. De strippen hadden gewoon zonder koker in de winkel, waar ik ze moest ophalen, afgeleverd kunnen worden.
Zelf heb ik ook zo mijn twijfels als ik iets via het internet koop. Vanwege de verpakkingen. Vandaag kreeg ik een behoorlijke doos met wat klein spul op de bodem. De rest van de ruimte was opgevuld met piepschuim vlokken en pakpapier. Een doosje te grootte van een derde van deze doos was voldoende geweest. Zou toch weer wat bomen schelen? Nee, dit soort artikelen zijn hier niet in een winkel te koop. Misschien als het apart besteld wordt. Eerlijk gezegd heb ik er niet naar geïnformeerd. Voor een volgende keer dan maar.