donderdag 23 juli 2020

Vlinder opgeknapt -2-

Vandaag heb ik het gerepareerde verlengsnoer teruggebracht. Mevrouw vroeg mij naar de kosten. Ik heb er een nieuwe contrastekker opgezet. Ik wilde zeggen : "Vijf euro, maar je mag me ook in natura betalen." Gelukkig kon ik me nog net inhouden. Dat laatste zou verkeerd opgevat kunnen worden, want ik bedoelde dus in de vorm van kroketten (natuurlijk!). Dus het werd geld. Hier hangt nog een vlinder aan de muur. Ook al ruim 5 jaar en onder de overkapping en onder de roest. Origineel was ie voorzien van een zwarte laklaag. Maar die was grotendeels eraf gebladderd.
Dit keer heb ik wat oud spuitbusjes met lak opgezocht. Ik wilde een fleuriger kleurstelling maken. Zeg maar zo bijzonder, dat een verzamelaar met dikke brillenglazen en een vangnetje onze tuin binnensluipt. Haha.
Het schuren viel dit keer mee.Met wat restanten lak in spuitbusjes en een potje heb ik het beestje wat kleur gegeven. Ach, het staat leuker dan dat saaie roestbruin met zwart.