donderdag 23 juli 2020

Afdwalen

Zo noem ik het maar. Op mijn berichtje over het ombouwen van de Senseo, kreeg ik veel commentaar. Niet alleen vanwege de technische oplossing, die de meesten handig en goedkoop vonden. Natuurlijk waren er ook mensen die hun afkeuring uitspraken over het gebruik van de Senseo als apparaat en de koffiepads. Als analist kreeg ik tijdens onderzoeken ook vaak irrelevante opmerkingen. Ze waren niet relevant voor het onderwerp dat ik met hen besprak. Het was wel het enige wat ze te berde konden brengen.
Wat de Senseo aanpassing betreft : Voordat ik er erg in zou hebben zouden we het over de koffieplantages in Zuid Amerika en/of Indonesië gehad hebben. Om vervolgens in de prut te belanden van de erbarmelijke arbeiders. Of dat ik via de winkels van Aldi en Lidle in 'die Joden' in plaats van diode terecht zou komen. Anderen zagen het niet zitten om al die apparaten in hun camper uit elkaar te halen. Bij ons is het slechts één apparaat en dat duurde nog geen kwartier inclusief het aanpassen. Wij zijn niet zo luxe uitgerust.
Iemand schreef dat de Senseo voor op de camping bedoeld was en niet voor in de bus, zoals ik schreef. Oké. Wij rekenen een koffieapparaat tot de standaard uitrusting van de bus en die bevindt zich in de bus en niet op een camping. Het is muggenziften, maar ook daar ben ik mee bekend.
Ik ben gewend vooraf eerst een analyse te doen. Ik doe meestal nooit zomaar wat. Het grappige is dat al die wat vreemd reagerende mensen onze situatie en wensen/eisen niet eens kennen en toch hun reactie geven. Zo stelt iemand dat ik mijn hh accu naar de knoppen help met die Senseo. Hij weet niet dat we hem enkel gebruiken als we op onze verblijfplaats staan; aan de 230 volt paal dus. Haha! Trouwens, onze omvormer heeft veel te weinig capaciteit voor een Senseo. Kortom, veel reacties komen mij over als een soort van kinnesinne, verveling, frustraties en/of korte lontjes. Misschien ook vanwege slecht begrijpend lezen. Maar vooral uit onwetendheid met betrekking tot onze manier van kamperen. Het zal allemaal wel. Toch handig dat ik tijdens mijn werk ook als praatpaal, piespaal, sociaal werker, psycholoog, psychiater, relatietherapeut enz. gefungeerd hebt. Zelfs de hondentrainingen bewezen hun nut. Haha!