dinsdag 28 juli 2020

Driewielers met fratsen

Hier zie ik geregeld mensen rijden op een scootmobiel en/of een driewieler. Soms ook in een elektrische rolstoel. Handig die hulpmiddelen als je ze nodig hebt. Ik zou er ook voor kiezen, want mobiel blijven vind ik erg belangrijk. Er zijn er ook die onnodig in een scootmobiel rondrijden. Ze mankeren niets, afgezien van hun aso-mentaliteit.
Wat ik me overigens wel afvraag is het volgende. Het valt mij op dat veel van de eerder genoemde voertuigen een zeer aparte manier van rijden hebben.  Ze rijden midden op straat, ook waar sprake is van een goed wegdek. Velen rijden rond met een brandend knipperlichtje. Anderen hebben de spiegel op zichzelf gericht of naar de grond of naar de lucht. Ze staan ook vaak pal voor ingangen of midden op trottoirs stil. Afgelopen week zag ik iemand die op een driewieler pardoes van de straat de stoep op reed, daar zo'n 50 meter bleef rijden en vervolgens plots hotsend en botsend via de hoge stoep weer de straat op ging. En dat alles zonder vooraf even te kijken. De noodzaak van die manoeuvre ontging mij. De driewieler had ook geen spiegels. Later sloeg de fietser linksaf, ook zonder om te kijken. Gewoon een knipperlichtje aan en karren maar. De bocht werd afgesneden. Dan weer midden op de weg rijden (conditie van het wegdek was heel goed) en af en toe zelfs op de linker weghelft. Raar hoor. Die rare driewielers moeten maar eens goed nagekeken worden. Of eh....?