dinsdag 25 november 2014

Laminaatvloer afwerken


Het was nogal fris vanmorgen vroeg, toen Fenna en ik buiten rondliepen. Het had licht gevroren. De horizon in het oosten kleurde rood door de opkomende zon. In het bos waren de vogels al te horen, maar Fenna's aandacht ging uit naar allerlei geuren op de grond.
Na het ontbijt ben ik verdergegaan met het afwerken van de laminaatvloer in het huisje. Sonja had een bos plinten gekocht, bedoeld om die langs de wanden aan te brengen. Bij wijze van start heb ik eerst de gang gedaan. Vanmorgen ging de klus verder in de woonkamer met open keuken. Dat betekende meubels verplaatsen, stofzuigen, passen, meten, verstek zagen en plakken. Een leuke klus, maar voor een pietje precies ook een flinke uitdaging. Niets is haaks in het huis en sommige muren lopen rond. Bestaande plinten zijn soms iets dikker,
dikke bestaande plint
zodat de boel niet helemaal mooi aansluit. Vooral rond de deurposten moest, net als bij de trap naar boven, een beroep gedaan worden op onze creativiteit. En om de moeilijkheidsgraad extra te verhogen, was er ook een hond die mij lastig viel. Zittend op de grond ging ze geregeld op mijn schoot zitten. Wel eens geprobeerd om met een hond op schoot te klussen? Dus dat schoot niet zo op. Fenna stond ook een keer op een plint, waar de beschermfolie van de lijnlaag al verwijderd was. Een geluk was dat ik hem net op de vloer wilde drukken. Nu deed Fenna dat dus.
Maar uiteindelijk is nu ook de laminaatvloer in de woonkamer echt af. Nu nog de slaapkamer. Daar staan grote kledingkasten in....