woensdag 26 november 2014

Geen tweeling meer

Mamma's Drie Musketiers
Vandaag zou ik gedurende een tweetal weken een van een tweeling zijn. Vandaag zou mijn jongere broer namelijk ook 65 jaar zijn geworden. Maar kanker maakte een eind aan ons tijdelijk tweeling zijn. Dat bijzondere fenomeen bestaat sinds 2001 niet meer. Vooral in onze jeugd werd het tweeling zijn extra onderstreept door onze kleding. Mamma maakte vaak dezelfde soort kleding voor ons. Het verschil zat hem vaak in kleurtje. Bij voorbeeld in de boorden of v-hals. En anders waren het de kruisjes in de kraag of boord die aangaven welk kledingstuk van wie was. Joop, de oudste van de Drie Musketiers, had één kruisje, ik twee en Ruud drie. De maten verschilden niet zo veel, omdat we een jaar met elkaar scheelden.
Voor zijn verjaardag zou ik Ruud een cd hebben gegeven. Of een dvd. Uiteraard beide beschreven met muziek. We hadden zo goed als dezelfde smaak. Al heb ik nooit begrepen waarom hij zo weg was van The Golden Earring. Dat was zo Haags! Omgekeerd vond hij dat van bepaalde muziek die ik in de kast had staan. Beiden waren we fan van John Prine. Happy birthday, Ruud! Ik blijf het hier vieren. That's the way the world goes round.