woensdag 12 november 2014

Een gewaardeerde reactie

Op mijn berichtje over het opruimen van zwerfvuil in Lelystad Haven, ontving ik vandaag de volgende reactie :

Goedemiddag Willem,

Ik ben blij dat u na de Lelystad-Haven tijd, gewoon door gaat met het opruimen van zwerfvuil in de nieuwe woonplaats, zonder enige verwachting te koesteren.
U, als ouwe rot in deze tak van vrijwilligers werk, kunt zeker de jeugd nog het 1 en ander bij brengen over normen+waarden. Daarom wil ik u onderstaande mededelen.
De Wijkraad Lelystad-Haven + Welzijn Lelystad, zoekt voor een nieuw project, vrijwilligers om op 10 woensdagmiddagen gedurende 1 ½ uur met een groepje kinderen (10-12 jaar) / basisschoolleerlingen, zwerfafval te gaan verwijderen in de wijk. Jong geleerd is oud gedaan!
Die kinderen tekenen hiervoor een contractje en ontvangen na 10x ruimen, een vergoeding van 25,00 euro. (Ja, u leest het goed ! Zij krijgen er wel iets voor !)

U zou volgens mij een goede begeleider zijn en de kinderen ook kunnen uitleggen hoe ze veilig en hygiƫnisch om moeten gaan met o.a. "gevaarlijk / scherp zwerfafval".
En ook al lijkt het misschien dat de buurt het opruimen niet waardeert, we missen u wel. Alleen is de mens soms wat onhandig in het laten blijken hoezeer het gewaardeerd wordt.

Groet,
Kees 

Wijkraadslid Lelystad-Haven


Beste Kees,

Ik ben erg verguld met uw berichtje uit Haven. Zo'n groepje kids begeleiden lijkt me erg leuk. Helaas ben ik op de woensdagmiddag andere dingen aan het doen. Komt bij dat ik het heen en weer rijden nogal bezwaarlijk vind.  Jammer dat het initiatief wat laat komt voor mij, anders was ik daar zeker op ingegaan. Ik ga er vanuit dat er anderen zijn, die het stokje, of beter de grijper, graag van mij willen overnemen. Zoals Martin of Rob misschien?
Veel succes en nogmaals dank voor het verzoek en de sympathieke woorden!

Groeten,

Willem