vrijdag 14 november 2014

De vrijdag

gelukkig is Tom er ook nog
Als ik een vrije dag opnam, dan was het meestal op vrijdag. Lekker een lang weekend! Nooit op maandag. Dat stond me op een of andere manier tegen. Alsof het bij voorbaat een verloren dag zou zijn. Net als 's morgens vrij nemen. Maar goed, ik hoef geen verlofbriefjes meer in te vullen en gelukkig mijn vrije dagen niet in de smiezen te houden. Dat vond ik ook vaak vervelend, het woekeren met mijn beperkt aantal vrije dagen (21). Zomers wilde ik graag 3 weken met vakantie. Lekker lang. Ik heb bedrijven gekend waar men maximaal twee weken weg mocht. En dan moesten de medewerkers ook een telefoonnummer achterlaten. Nou, dikke mik, Daar deed ik dus niet aan mee. Dat soort afspraken geeft een hoge mate van onzekerheid weer. Daar mochten ze tijdens mijn vakantie dan lekker aan werken. Haha!
Vanmorgen is Sonja met Karly naar Groningen gegaan. Vanwege Mike's propedeuse.
Ik moest vanmiddag naar de tandarts. Voor de rest pas ik op Fenna. Vanavond kook ik dus alleen voor mezelf. Dat zal wel weer hetzelfde worden : lekker. En zo maak ik dan de vrijdag tot een leuke dag. Zonder vrij te hoeven nemen. En het lange weekend duurt tot... Tja, tot wanneer? Tot in lengte van dagen, zal ik maar hopen.