dinsdag 12 maart 2024

Verkeersboetes

Als ik het goed heb, zijn ze niet meer op één hand te tellen. Dat was tot 2021 wel het geval. Het zijn er tot nu toe 7 stuks. Fout parkeren 2x, door rood 1x, 3x voor snelheid en 1x voor gevaarlijk rijgedrag. Ja, aan dat laatste heb ik me ook een keer schuldig gemaakt. Ik reed een tijdje achter een auto die 60 reed waar 80 toegestaan was. Ik sukkelde een tijdje achter die auto aan, ergens tussen Lopik en Schoonhoven. Toen ik wilde inhalen, was ik vergeten terug te schakelen! Laat er nou net een politiebusje mij met hoge snelheid tegemoet komen! Ik was weliswaar tijdig weer op de rechter rijbaan (vond ik), maar de agent vond het toch gevaarlijk rijgedrag van mijn kant. Het boetebedrag was toen (1994) Hfl.130,= ! De snelheidsovertredingen waren stuk voor stuk veroorzaakt door onbewust sneller rijden dan toegestaan. Een keer betrof het een vergissing. Ik dacht dat ik al 70 mocht, maar het was nog steeds 50. Dat was nota bene in Duitsland. In het buitenland rij ik juist nog oplettender. Dus de overschrijdingen waren niet hoog. Die in Duitsland was het hoogst in km's/uur, maar was relatief laagste boetebedrag. En ik kreeg twee fraaie foto's erbij. In eigenland was het bedrag voor te snel rijden in alle gevallen onder de €65. Zonder foto's.😁