woensdag 6 maart 2024

Ouwe lullen muziek -48-

In de tijd dat ik nog vrijgezel was, ging mijn broer mee als ik kleding ging kopen. Hij had er een veel betere kijk op dan ik. Zijn keuzes waren zo goed, dat ik in die tijd geregeld complimenten kreeg van de dames. Het was zelfs zo, dat ze mij verzochten om bepaalde kleding aan te trekken! Dus liep ik er af en toe als een dandy bij.
Als ik alleen op pad ging /ga dan heb ik meestal ergens een combinatie gezien, die ik leuk vind. De laatste jaren ben ik heel erg gemakkelijk geworden. De complimenten zijn nu ook wat veranderd. Het is meer van "Je ziet er niet uit" en / of "Zo ga je niet de deur uit!" 😅 Ik draag dan kleding die ik gemakkelijk vindt zitten. Meestal te groot of te wijd.
Vanmorgen heb ik samen met Sonja wat broeken gekocht. Ze drong erop aan, vanwege bovenstaande. Ik moet bekennen, dat ik wel op een andere manier naar de passpiegel keek. Ik kijk nooit naar mijn eigen kont als ik een broek pas. Ook niet naar mijn buik als het een trui, vest of bodywarmer is. Als zoiets mij lekker zit, dan koop ik het. Klaar! Ja, want dat is natuurlijk ook een showstopper : shoppen. Daar houd ik niet van. Nadat ik drie broeken gekocht had en wat t-shirts gekregen heb (als beloning 😁) zijn we gezellig een kopje koffie gaan drinken. Hoewel we met name in het bos / huisje boven op elkaars lip zitten, is en blijft het nog steeds erg fijn en gezellig. Net als tijdens het kamperen; lekker knus.
Ik laat het bij de kleding hoor. Voor mij geen botox, anti-aging crème of facelift. Ik wil gewoon mezelf zijn en blijven. En ik ben trots op mezelf. Ik bedoel, je gaat toch ook geen stickers op een Ferrari of Porsche plakken?
Dat kleren de man maken, heb ik ook mogen ervaren. Als ik er op mijn manier bij loop, denken velen dat ik een straatarme dakloze ben. Of een grotere broer thuis heb, wiens afdankertjes ik mag dragen. 😁