maandag 11 maart 2024

Boven alle verwachtingen

En weer kunnen we terugkijken op een zinvol weekend. Het was mooi weer om buiten bezig te zijn. Ik mag wel bekennen, dat ik niet gedacht had dat we zover zouden komen met het aflakken van de buitenkant van het huisje. We komen krap 1 liter tekort. Maar dat was min of meer verwacht, vanwege het advies van de verkoopster. Er moet nog zo'n 2m2 gedaan worden. Het betreft kleine oppervlakten van het schuurtje en hier en daar wat afwerking / correcties. Tja, en dan volgen de kozijntjes. Maar ook die zullen wel snel gaan. Omdat de groene lak vers is, weerspiegelt ie wat. De regenpijpen gaan we ook groen maken. Ze moeten nog met beugels (recht!) vastgezet worden.
Aan de voorzijde komt nog een mooie zwarte lat als afwerking.
Toen we met de achterkant van het huisje bezig waren, kwam de beheerder kijken. Hij vond het heel erg mooi worden. Ik opperde dat men aan de achterkant beter kunststof zoals keralit of canexel kan gebruiken vanwege de weersinvloeden. Volgens de beheerder mag dat niet. Het huisje moet aan de buitenkant van hetzelfde materiaal zijn. Dus een combi van hout en kunststof mag niet (zucht). Ik vind het nogal betuttelend. Vooral als je weet dat er hier huisjes staan, die er niet uitzien. Ik zie het hout aan de buitenkant wegrotten. De verf lijkt er vanaf gewaaid te zijn. Komt bij dat de achterkant van het huisje zo goed als uit het zicht is voor anderen.
Omdat het vanmorgen regende zijn we op ons dooie gemak weer naar huis gegaan. We hebben meer gedaan dan verwacht.