vrijdag 15 maart 2024

Tegen de stroom in

Toen ik vanmorgen wilde tanken, moest ik achteruit het tankstation inrijden. Iemand was tegen de rijrichting in gaan staan. Gevolg was, dat andere klanten allemaal de auto moesten keren om te gaan tanken. Helaas was ik niet de eerste. Want dan had ik de neus van de Matrix gewoon tegen die van de tegendraadse gezet. Laat hem maar achteruitrijden en niet de rest.
Onderweg zag ik een meneer op en fiets het kruispunt naderen. Omdat hij mij nogal onzeker overkwam, minder ik nog meer vaart. En ja hoor, vlak voor mijn neus stuurde meneer linksaf en stak plots over. Hij had geen richting aangeven. Meneer was al op leeftijd. Zijn haar had dezelfde kleur als het mijne. Als je dan toch zo onzeker bent, houd je dan aan de verkeersregels en laat zien wat je van plan bent. Meneer reed trouwens ook nog op het linker deel van het fietspad. Het is weer vrijdag.