zondag 24 maart 2024

Koranverbranding

Blijkbaar is Allah minder machtig dan men doet geloven. Er zijn zoveel gelovigen, die protesteren tegen de verbranding van een Koran. Het is slechts een boek, net als de Bijbel. Het papier verbrandt en daarmee blijkbaar ook hun geloof.
Ik ben geen voorstander van de verbrandingen. Ongeacht of het een Koran of Bijbel is. Als christen heb ik geen enkel probleem als iemand een Bijbel verbrandt. Hopelijk steekt ie dan zijn eigen geld in de fik. De drukkerij is er blij mee. Zo'n Bijbel verbranden vind ik dus helemaal niet erg. Ik vind het wel erg, wanneer lezers van zo'n boek zich schuldig maken aan zaken als liegen en bedriegen, criminaliteit, wreedheden en moord. Gelovigen die op dit moment de genocide door Israël steunen, vind ik vele malen erger dan mensen die een geloofsboek verbranden.