woensdag 27 maart 2024

Relativerend

In veel situaties waarin ik het wat lastig heb, denk ik : "Het kan erger." Al langere tijd heb ik afhankelijk van de situatie last van overprikkeld raken. Ik weet dat ik na een nachtje slapen weer helemaal de oude ben. Als ik bijvoorbeeld 's morgens vroeg overprikkeld raak, dan ga ik naar buiten om een eindje te lopen. Dan merk ik dat mijn lijf er slechter aan toe is dan mijn geest en is mijn aandacht subiet verlegd. 😂 Het is allemaal relatief. Het kan altijd erger. Ik ben blij dat ik nog leef.
Ze mogen dan weliswaar de godganse dag met hun telefoon bezig zijn, ze zijn nauwelijks op de hoogte van het wereldgebeuren en waar Den Haag ligt. Op dat laatste hoor ik steevast : "Mijn topo is niet zo denderend."
Wie denkt dat ie opgelucht weer adem haalt vanwege de hulp aan de Palestijnen in Gaza, komt bedrogen uit.