Vandaag zijn we in de loods gestart. Daar hebben we de oude metalen afgehandeld en de boel wat opgeruimd. Ik had de auto alvast geladen met voornamelijk aluminium en koper. Restte nog de kabels en het messing. Onderweg bedacht ik me plots, dat ik veel aluminium profielen in de rookgasafvoerpijpen had kunnen doen. Vanwege ruimte besparing heb ik dat alsnog gedaan. Sonja's scherpe oog en creativiteit leidden ertoe, dat uiteindelijk ook het messing en de kabels mee konden. In de tussentijd heb ik nog een cv ketel gesloopt. Nu is de werkplek tenminste weer helemaal leeg. Voor even. Na de koffie zat Sonja zelf voorin met beide voeten in een bak messing.😊 Ze had 2/3 van de inhoud van de volle de bak vanwege het gewicht vooraf verdeeld over twee emmers. Dat was minder zwaar tillen.
Het is bij de opkoper zo geregeld, dat we de auto bij de weegschaal kunnen parkeren. Daar wordt per soort afval de boel gewogen en in de betreffende containers gegooid.
We hadden dit keer 16 kilo kabels, 40 kilo messing, 133 kilo aluminium, 35 kilo koper en 5 kilo aan warmtewisselaars. Zoals gezegd laten we het ijzer geregeld ophalen. We zetten het buiten neer en bellen dan de oud ijzer man. Dat spul vraagt veel gesjouw vanwege het hoge gewicht (radiatoren) en levert financieel het minst op.
We hebben onszelf beloond met een lunch. We waren wat vroeg (11.30 uur), maar dat heeft weer als voordeel, dat het vrij rustig in de eettent was. Als het druk is nemen we de lunch mee naar de auto, waar we dan met een muziekje van onze welverdiende pauze genieten. Weer terug in de loods heb ik de Matrix uitgezogen, de achterbank weer overeind gezet en onze eigen spullen er weer ingegooid.