maandag 25 maart 2024

Een hoekprofiel

In de woning van de vensterbank bevindt zich een onafgewerkte hoek tussen de woonkamer en de keuken. Daar is door breekwerk aan beide kanten van de hoek een kaal stuk ontstaan. Mij is gevraagd die hoek weer in orde te maken. Ik heb de hoek opgemeten. De bedoeling is om er een hoekprofiel op te plaatsen. Er zullen voor beide kanten opvullatten nodig zijn (20x 30), zodat de hoek zo goed als vlak is met de muren. De muren zijn opgetrokken met gipsplaten die gestuct en met behang afgewerkt zijn. Vanmorgen heb ik in de loods van wat restanten de opvullatten gezaagd.
In een bouwmarkt zag ik grijze, zelfklevende kunststof hoekprofielen van verschillende maten. Ik heb zo'n profiel nodig dat aan beide kanten 40mm breed is en 2,55 meter lang. De lengte was 2,60 meter en de kleur grijs komt overeen met die van de kozijnen. Dus dat laatste is dan weer een meevaller.
Omdat de bewoonster nogal veel afspraken heeft, is de doorlooptijd van een eenvoudige klus nogal lang. Voor elk bezoekje moet ik eerst een afspraak maken. Ver vooruit plannen is niet mogelijk.
Vanmiddag gaan we de vensterbank weer oppakken. Er moet wat van de stuclaag van een muur verwijderd worden, anders past ie niet.