Toen ik een hoekprofiel in de Matrix had gelegd en de achterklep sloot, bungelde plots het Hyundai embleem aan de carrosserie! Ik dacht : "Die oude kar valt toch niet plots uiteen?" 😅 De kleefstof bleek uitgewerkt, opgedroogd te zijn. Niet echt een ramp of zo. Met de slijptol verwijder ik eerst de oude lijmresten. Daarna plak ik de transfer er weer op.
Het is alweer lang geleden dat ik wat aandacht besteedde aan die trouwe Matrix. Ik heb weliswaar wat actiepunten op mijn to-do-list staan, maar ik heb er de tijd nog niet voor gevonden. Of beter : ze hadden geen prioriteit. Want geen tijd = geen prioriteit hè. Ik wil de remvloeistof laten verversen. De velgen moeten ook gereinigd en opnieuw gelakt worden. Dan kan ik gelijk even de conditie van de remmenblokjes en schijven en de remtrommels en -schoenen controleren. Bij onze vorige Matrix heb ik een keer de schijven en remblokjes vervangen. Maar die had toen een aanzienlijk hoger aantal kilometers op de teller. Ik overweeg ook de Matrix te laten uitlezen (OBD). Om eventueel onderhoud voor te zijn. Zelf heb ik vorig jaar de motorolie, bougies en de filters vervangen. Inclusief die van het interieur. Een controle van een echte vakman / -vrouw blijft belangrijk (zegt deze prutser).😉
Ik ga daarvoor wel naar een Hyundai dealer en niet naar een algemene service garage.