donderdag 28 maart 2024

Niet handig

Aan de voorkant van het huisje staan de kliko's. Ze staan achter een hekje, waar een huis tuin en keuken grendel op zit. Afgelopen periode realiseerde ik me, dat met het plaatsen ervan ik niet goed opgelet heb. De grendel schuift in een halfrond beugeltje. Omdat het hout werkt komt het niet exact voor het gat terecht. Ik heb me al diverse keren voorgenomen daar iets aan te gaan doen. Maar ik vergat het klusje telkens weer.
Vandaag werden de GFT kliko's geleegd. Dus kreeg ik weer te maken met die moeilijk sluitende grendel. Dit keer vergat ik het niet. Na terugkeer van de loods, heb ik de sluiting gewijzigd. Met een wat slimmere oplossing dan voorheen.
Ik heb het origineel vervangen door een hoekprofieltje. Daar schuift de grendel achter, zonder precies in een nauw sluitende opening te hoeven mikken. De grendel zelf heb ik ook maar gelijk wat gesmeerd.