In de loods (droog en warmer) heb ik de kont van de Matrix weer van zijn merknaam voorzien. Dat naamplaatje was eerder gaan loslaten. De plek heb ik eerst schoongemaakt, want ik ging met een draaiende schijf aan de slag. Ik wilde zo voorkomen, dat er zand of zo in de laklaag gedraaid zou worden. Met een caramelschijf heb ik daarna de lijmresten van de klep verwijderd.
Om de plek goed schoon te krijgen, heb ik wat Commandant gebruikt. Omdat het doekje toch al dat poetsmiddel bevatte, heb ik de Matrix ook weer helder uit z'n ogen laten kijken. Ofwel : ik heb de beide koplampen weer gepoetst. Het kunststof wordt vrij snel dof.
Er lag een koker met lijm op de werkbank. Helaas was de lijm in de spuitmond uitgehard. Om geknoei met een grote spuitmond te voorkomen, heb ik een plankje gebruikt. Op dat plankje heb ik een laagje lijm uitgesmeerd. Ik heb daarna het naamplaatje erop gedrukt. Op die manier heb ik het plaatje van lijm voorzien. Met een schroevendraaiertje heb ik het plaatje opgelicht en daarna op de kont van de Matrix geplakt. Het leek mij gemakkelijker dan letter voor letter de achterkant van lijm te voorzien.
Toen ik zo bezig was, viel mij een aantal storende zaken op. Werk aan de winkel!