maandag 1 juni 2020

Mondkapjes in het OV

Gistermiddag heb ik een lang artikel gelezen over de maatregel rond het dragen van een mondkapje in het openbaar vervoer (OV).  Ik geef toe dat ik tijdens het lezen al snel de draad kwijtraakte. Vanwege het moeten, tenzij, als, indien en mits.  Ik snapte er niets van. Mijn conclusie is, dat ik verplicht ben met een inferieur mondkapje in tram, bus of trein te stappen. Alleen de bestuurders en begeleiders (personeel dus) een deugdelijk mondkapje moeten dragen. Als ik zelf een deugdelijk mondkapje gebruik, kan ik erop aangesproken worden. Ik ben dan in overtreding. Deugdelijke mondkapjes zijn enkel voor de zorgsector, maar die krijgen ze dan weer niet. Reizigers moeten blijkbaar elkaar kunnen besmetten, maar dat mag niet zonder (ondeugdelijk) mondkapje. Gelukkig reis ik niet met het OV.