zaterdag 27 juni 2020

In het Engels

Vanwege wat netwerkperikelen vroeg Sonja mij de code even te lezen, zoals die naast het sanitairgebouw aan de muur hangt. Ik had namelijk gemeld, dat ik even naar het toilet zou gaan. Gewapend met een pen en stukje papier ben ik op pad gegaan. Toen ik de code aan het opschrijven was, kwam er een vrouw op 2 meter afstand naast mij staan en zei : "Ein Bild machen mit Handy." Ze deed alsof ze een smartphone in haar handen had en een foto maakte. Voordat ik kon antwoorden zei ze in het Engels :  "You must take picture." Ze herhaalde het woord picture een paar keer, alsof ik haar niet begrepen had. Ik antwoordde in het Engels dat ik geen telefoon of fototoestel bij me had. Toen ik haar in het Nederlands bedankte, zei ze plots : "O, kom je ook uit Nederland?"
Leuk, wanneer mensen zo reageren naar mij. Al kan ik het me in het buitenland goed voorstellen. In mijn eigen land, Nederland dus, is het me ook een paar keer overkomen dat ik in het Engels werd aangesproken. Ik weet nog wel dat ik een keer in plat Leids reageerde. Dat was lachen.