zaterdag 20 juni 2020

APK viel mee

De bus is weer voor een jaar goedgekeurd. Er mankeerde dit keer wel een en ander aan. De beide wiellagers van de voorwielen en het dimlicht moesten afgesteld worden. Een lampje van de kentekenverlichting deed het niet. Ik had vooraf de verlichting gecontroleerd en toen deed ie het wel. Een dag voordat ik de bus wegbracht voor de keuring, heb ik alle verlichting gecontroleerd. Ik rij daarvoor speciaal tot voor een glazen pui van een leegstaand kantoor. Zo kan ik van achter het stuur zowel de verlichting voor als die van achter (na de bus omgedraaid te hebben) controleren.
Er was toch wat laswerk. In de beide spatborden (voorzijde) heeft men een stukje geroest plaatwerk vervangen. De plekken zaten op exact dezelfde plek, boven in het spatscherm. Ook aan een dorpel (rechts achter) is een hoekje gelast. De kosten voor de hele grap, APK inclusief genoemde reparaties, vielen mij desondanks reuze mee. We kunnen weer.