dinsdag 23 juni 2020

Op weg

Rond een uur of tien vertrokken we met de kampeerbus uit Dronten. Ik had de koelkast al de avond ervoor aangesloten, zodat de etenswaren vanmorgen van koud naar koud overgebracht konden worden. Voor het vertrek heb ik de koelkast aangesloten op de omvormer.
We zijn via Meppel en Emmen gereden en vervolgens Duitsland in. De bedoeling was om via Meppen en Fürstenau naar de B214 te rijden, om vandaar verder oostwaarts te gaan. Maar natuurlijk was er een Umleitung, met gevolg dat we via Lingen omgeleid werden.
Onderweg hebben we op een schaduwrijke parkeerplaats de lunch gedaan. Daarna werden we een paar keer opgehouden door werkzaamheden aan de weg. Die waren voorzien van verkeerslichten. Met lange rijen als gevolg. Neemt niet weg dat we toch redelijk naar verwachting in Drakenburg aankwamen. Helaas wachtte ons daar nog een verrassing : Umleitung. Maar wel een, die niet aangaf hoe we bij de camping konden komen. Dus sprak ik een meneer aan, die op de fiets zijn hond uitliet. Niet om te vragen waarom hij in die warmte dat arme beest liet lopen, maar naar de weg naar de camping. Wat denk je? Meneer vond het zo lastig uitleggen, dat hij voorstelde met zijn eigen auto ons voor te gaan! Wat zijn er toch mooie mensen op de wereld. Ik weet niet precies hoe we gereden zijn, maar het was wel door een natuurgebied met geregeld borden die aangaven dat het gesloten is voor gemotoriseerd verkeer. Aldus geraakten we wij de camping. Ik bedankt meneer uitbundig en hij mocht 2 paar klompjes uit ons zakje met souvenirs grabbelen. Nou, dat vond meneer op zijn beurt heel bijzonder.
We zochten een plekje op en zijn maar eerst aan de thee begonnen. Lekker in de schaduw, onder een parasol. De koelkast was nog steenkoud van binnen. Die heb ik maar direct op de 230V aangesloten.
Daarna mocht Fenna haar eerste duik in de Weser nemen. Ze heeft zich opvallend rustig gedragen onderweg. Ze bleef zelfs rustig bij Sonja liggen, toen ik bij een benzinestation (Diesel € 1,08 / liter!) koffie ging halen. Misschien was ze nog onder de indruk van haar knokpartij met de Jack Russel vanmorgen.