donderdag 18 juni 2020

In de verkeerde kliko

Vanmorgen wilde ik zoals gebruikelijk, samen met Fenna wat kliko's aan de straat zetten voor anderen die minder goed ter been zijn als ik. Vooraf controleer ik even de inhoud door het deksel op te lichten. In een van de kliko's zag ik dit keer geen plastic, maar gft afval. Dat ben ik van de eigenaresse niet gewend. Er lag niet veel plastic in : een verpakking van vers vlees en een flacon. Voor de rest lag er fruit en schillen in. Ik heb die kliko maar laten staan en ben met Fenna gaan wandelen. In de loop van de dag zal ik het gft afval in de juiste kliko doen. Een kwestie van de plastic kliko leeg kieperen in die voor de gft. Het plastic vis ik eruit en gooi ik in een van de kliko's die aan de straat staan.
Later hoorde ik dat mevrouw bezoek heeft gehad van een familielid. Dat heeft het fruit in de verkeerde kliko gegooid.