zaterdag 20 juni 2020

Covid is watching you

Jongetje tegen Mark Zuckerberg : "Mijn pappa zegt dat u ons bespioneert." Mark Zuckerberg : "Je vader is niet eens je echte vader."
Zoals ik al voorspelde is de big brother is watching you dankzij het Coronavirus volop gestart. De overheid hoeft zelf weinig te doen, want er zijn andere partijen, die zonder uw toestemming graag wat spyware op uw telefoon plaatsen. Zoals Google doet / gedaan heeft. Ik heb het onderstaand berichtje even gecontroleerd en het klopt (helaas).

".... Zonder uw toestemming is er een corona-track en trace app voorzetje geïnstalleerd op uw telefoon. Dit geldt voor alle Android-smartphones wereldwijd. Heel sneaky er stiekem op gemoffeld door Google!
Als u hier niet van gediend bent, doorloop dan direct de volgende stappen:
-Kijk op uw telefoon bij: Instellingen.
-Klik op Google-instellingen
-En daar ziet u het staan in volle glorie:
💮BLOOTSTELLINGSMELDINGEN VOOR COVID-19
-Klik op de drie puntjes in de rechterbovenhoek van het telefoonschermpje.
-Druk op: Gebruik en diagnostische gegevens.
-Klik op OFF

Een ziekmakende inbreuk op uw privacy. Er is door Google aan niemand herziene gebruiksvoorwaarden voorgelegd.
Een volksgezondheidsinstantie bepaalt welke factoren kunnen wijzen op mogelijke blootstelling.
Je telefoon wordt gebruikt om via bluetooth willekeurige ID’s te verzamelen en te delen met andere telefoons die in de buurt zijn.
De willekeurige ID’s worden pas na 14 dagen automatisch verwijderd. Voldoende tijd om ermee te doen wat men wil.
De willekeurige ID van uw telefoon wordt elke tien tot twintig minuten gewijzigd om tracking te helpen voorkomen.
Uw telefoon slaat alleen willekeurige ID’s van de afgelopen veertien dagen op. Werkelijk, ziekelijk!.... "

Het lijkt mij dat ik elke keer als ik mijn telefoon aanzet, dat appje moet controleren. Het zal mij niet verbazen indien Google het zelf weer op actief zet.