zondag 21 juni 2020

Vaderdag 2020

Een goed begin is het halve werk. Dus was ik vanmorgen weer vroeg uit de veren en stond om 7 uur(!) in de wasstraat. Oké, het is zondag maar dit keer Vaderdag. Deze keer besloot eens een keer niet voor Onze, maar voor deze vader te kiezen. Haha.
Ik was trouwens niet de enige (en dus helemaal niet de enigste) in de wasstraat. Voordat ik weer vertrok waren twee andere kerels bijgekomen. Morgen heb ik het te druk om de bus te wassen en daarna gaan we eindelijk weer eens op stap. Vandaar.
Weer thuis keek ik naar de samenvattingen van de Premier League van de BBC. Alle clubs hadden op hun shirt voluit de tekst BLM staan. Bij elke samenvatting en tussendoor werd de tekst nadrukkelijk in beeld gebracht. Wat denk je wat ik bij Brighton - Arsenal zie aan het eind van de wedstrijd? Een zwarte speler van Arsenal die opeens een blanke tegenstander bij de keel grijpt. De schermutseling werd razendsnel uit het beeld verwijderd en in de nabespreking werd er met geen woord over gerept. Ik zou als blanke die donkere speler toch even op de tekst op zijn shirt gewezen hebben. Wat denk je wat er gebeurd zou zijn als die blanke dat bij die donkere gedaan zou hebben? Juist!
In een andere samenvatting deed de VAR niet mee aan BLM. Een blanke speler torpedeerde voluit met gestrekt been zijn donkere tegenstander net boven de enkel. In de herhaling heel duidelijk en erg naar om te zien, omdat de enkel knakte. Maar de VAR besliste vreemd genoeg : geen rode kaart. Een voorkeursbehandeling? De donkere speler moest zich laten vervangen. Voetbal is emotie, denk ik maar.
Vandaag gaan wij verder met de voorbereidingen van onze komende, zij het korte vakantie. Vanwege Sonja's medicatie kunnen we hooguit anderhalve week op pad.