dinsdag 23 juni 2020

Ochtendgevecht

"Komen jullie nog?"
Nou mensen, het begon vanmorgen vroeg dus lekker. Op weg naar huis worden Fenna (aangelijnd) en ik pardoes verrast door een hondje dat direct tegen Fenna opspringt. Natuurlijk beet Fenna van zich af, maar de Jack Russel hield vol. Ik zag niemand in de buurt, hoewel het hondje mij zeer bekend voorkwam. Het begon me daar te janken en te kermen terwijl het met Fenna bezig was. Dan zie ik opeens een man en een meisje gehaast door een doorgang aankomen. En ja hoor, dan herken ik de man. Het is weer dezelfde meneer. De meneer die ik al eens eerder verzocht heb zijn hondje aangelijnd te houden. De meneer die daags erna toch weer met een niet aangelijnde Jack Russel liep. Hij heeft het beestje niet onder appel. Erger, vaak kan hij zijn hondje niet eens zien. Zijn hondje komt telkens stoer op Fenna af en ik heb de eerste keren het beest weggejaagd om een confrontatie te voorkomen. Dit keer gaf Fenna hem met permissie er van langs. Zelfs toen we weer doorliepen bleef het hondje bij zijn baasje janken. Jammer dat het hondje moet boeten voor het aso gedrag van zijn baasje. Maar het is niet anders. Ik heb geen zin om telkens weer over hetzelfde te moeten beginnen. Meneer beloofd beterschap, maar die belofte is ie weer niet nagekomen.
Fenna voelde natuurlijk dat we weg zouden gaan. Ze ging alvast in de bus zitten, want je weet maar nooit met die gekke mensen.