donderdag 11 juni 2020

Zucht

In de straat is een woning verkocht. Deze week zijn de nieuwe bewoners aan het verhuizen. Daarom staat er een kleine vrachtwagen haaks voor de deur. De deel blokkeert de straat, maar een personenauto kan passeren. Dus niets aan de hand. Toen ik na een boodschap terugkwam, stond er nog een auto, een Alfa. Die nam 3 parkeerplaatsen in beslag, omdat de auto dwars geparkeerd was.
Ik stapte uit om even te gaan vragen of de Alfa ook gewoon geparkeerd kon worden. In één vak. Een mevrouw kwam kijken en zei verder niets. Maar aan haar gezicht kon ik zien dat ze zich een beetje ergerde. Niet aan mij. Ze ging weer naar binnen en riep iemand. De Alfa rijder kwam naar buiten en vroeg mij wat er aan de hand was. Ik wees hem op de geparkeerde auto en de drie bezette vakken en gaf aan dat ik ook wilde parkeren. Ik wees het vak aan waar ik wilde staan : twee vakken vanaf de verhuiswagen, zodat ze ruimte hadden. Hij lachte en zei dat het goed was. Alles verliep in vriendelijke sfeer. Meneer startte zijn Alfa, reed achteruit en weer vooruit zodat ook hij haaks op de woningen kwam te staan. Het resultaat : twee geblokkeerde vakken. Inclusief het vak waar ik de auto wilde parkeren. Meneer had zijn Alfa midden over de scheidslijn  geparkeerd! Inmiddels waren meer mensen naar buiten gekomen. Ze keken wat verwonderd naar de uitgestapte Alfa man, die weer naar binnenging. Ik keek hen even aan, haalde mijn schouders op en schudde mijn grijze hoofd. Ik stapte in en reed weg om de auto verderop in de straat te parkeren. Zucht.