vrijdag 6 april 2018

Weg met de spaghetti -3-

verdeelklem met stekker
Gisteren heb ik alsnog de vergeten bedrading aangesloten op de beide lasdoosjes. Daarvoor moest wel weer de accu eruit. Maar goed; wat moet, dat moet. Zoals gezegd gebruik ik als verdeelpunt geen kroonsteentjes, maar een verdeelklem. Aan de eerste heb ik een hekel. Als noodoplossing voor een aansluiting is zoiets handig, maar niet als structurele oplossing voor een verbinding.
Toen ik gisteren thuiskwam, zag ik dat een waarschuwingslampje het niet deed. Grrr! Dat lampje was aangesloten op de verdeelklemmen in de doosjes. Grrr! Geen ramp, maar wel vervelend.
In het ergste geval moest de accu er weer uit. Maar ik besloot eerst het lasdoosje met de minpolen te controleren. Daarvoor hoefde ik niet de accu te ontkoppelen. Dat doosje hangt binnen handbereik. Toen ik het deksel verwijderd had, zag ik gelijk een losse draad hangen. Die was uit het stekkertje geschoten. Ik had het stekkertje blijkbaar niet hard genoeg dichtgeknepen. Ik heb de draad aan een nieuw stekkertje bevestigd en het weer in de klem gedrukt. Klaar. Alles doet het weer.