Vanmiddag kreeg ik de gelegenheid de Ducato weer eens op de brug te zetten. Dat kwam mooi uit, want ik wilde de onderzijde controleren en een uitgebreide blik werpen op de beide bladveren. Ik kreeg twee uur de tijd om mijn ding te doen.
Het leuke van zo'n dhz garage is dat niemand je op de vinger kijkt en ik dus rustig mijn gang kon gaan. De onderkant zag er nog vrij goed uit. De plekjes roest die ik hier en daar zag, heb ik met een staalborstel schoongemaakt en vervolgens met een anti-roest middel behandeld. Daarna, toen het spul opgedroogd was, heb ik de plekken met tectyl behandeld.
Zo hoog op de brug zag ik dat de randen van de beide voorspatborden aan de onderkanten ook van kleur waren veranderd; van zilver naar bruin-zilver. Of wel : roestvorming. Ik heb daar niets aan gedaan, want dat kan ik ook in de loods doen. De activiteiten waarbij ik de brug nodig had gingen voor.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgVIGQFOH2ID6SP3CTWruR6atdlmwOi28GDuSPPMGuFGN3jlrCqngaz0pk4VTaEfphluYIv0FwGegwPdCNsgzYKKkx4r3o3yqWNAkIlPI3Q2wU8mciFO3XtFKymySqLUbMkFERwoSZ2LCAn/s320/Op+de+brug.jpg)
Ik kon nu ook de km-teller kabel controleren. Ik wilde de kabel bij het dashboard losmaken, maar ik had te weinig kabel. Zo leek het. Nu kon ik zien, dat de kabel vrij lang is en dat ik hem onder de motorkap had moeten losmaken uit een kabelklem. Pas dan kan ik het tellerhuis uit het dashboard halen. Ik heb alles wat nagelopen, gesmeerd en waar nodig tegen roest behandeld. Ik was binnen anderhalf uur klaar.