Vanmorgen hebben we weer wat afval opgeruimd. In de regel huren we een aanhanger voor zoiets. Hier kan je een aanhanger on line reserveren, hem na bevestiging en opgaaf van wagennummer, op het afgesproken tijdstip ophalen en later weer terugzetten. Er komt verder niemand aan te pas, de reservering en verdere afhandeling vindt via het internet plaats. Onderweg merkten we het effect van de extra luikjes. Hoewel het vrij warm was, was de luchtstroom in de cabine krachtiger en lekker verkoelend.
Toen we de wagen weer terugbrachten, was het pad geblokkeerd door een personenauto met een een van de aanhangers erachter. Er stonden drie dames achter de auto en Sonja kwam er bijstaan. Even later werd ik erbij geroepen, want de aanhanger bleek muurvast op de kogel van de trekhaak te zitten. Geen van de dames kreeg hem los van de haak. Toen ik de verbinding van onder bekeek, zag ik dat de koppeling niet goed op de trekhaak zat. Ik zag ook dat de bevestigingsstang van de breekkabel onder de kop van de koppeling dusdanig verbogen was, dat hij het mechanisme van de koppeling hinderde.
Met een schroevendraaier heb ik die stang terug gebogen. Omdat de koppeling nog steeds muurvast zat, heb ik wat WD40 erop en eronder gespoten. Na wat getrek en geruk schoot de koppeling opeens los. De dames sloegen een zucht van opluchting. Na een paar keer aan- en loskoppelen, de trekhaak was overigens niet voorzien van een haak om de breekkabel te bevestigen, werd de verlichting getest. Enkel het knipperlicht rechts deed het niet.
Men besloot de kar die wij gebruikt hebben aan te koppelen. De verlichting van die kar deed het voor 100% toen de bak achter de bus hing. Maar achter de personenauto leverde de verlichting hetzelfde probleem op. Of eigenlijk erger, want de complete verlichting begon te knipperen als naar rechts richting werd aangegeven. Een foutje aan de kant van de auto dus. Meestal geeft een loszittend massa draadje een dergelijke discoverlichting.
De dames lieten het maar zo en namen de kar mee.