zondag 8 april 2018

Geen stereotype rolverdeling

Sonja en ik kennen geen vast rollenpatroon. We zijn beiden namelijk multifunctioneel inzetbaar. Al moet ik wel daarbij vermelden, dat het verschonen van een poepluier en behangen niet mijn ding zijn. Voor de rest draai ik mijn hand niet om. Enkel in zeer bijzondere omstandigheden ben ik genoodzaakt over mijn bezwaren heen te stappen. Ik kan een baby toch niet in zijn eigen sh*t laten liggen? Soms vragen mensen zich af wanneer het misgegaan is. Zoals een buurvrouw die steevast aan mij vroeg of Sonja soms ziek is. Omdat ik ook huishoudelijk werk deed. Sonja op haar beurt draait ook haar hand niet om voor allerlei klussen.
Dus gebeurt het dat vandaag Sonja het hek van nieuw doek voorziet, een hommel van de verdrinkingsdood redt en (weer) een afvoer van iemand reinigt, terwijl ik in de keuken achter het aanrecht bezig ben met koken en afwassen. We wisselen elkaar op die manier geregeld af. Zij doet dit en ik doe dat en andersom. De afwisseling is ook fijn, omdat het het werk aantrekkelijker maakt.