dinsdag 3 april 2018

Een restje gegrilde kip

Met Pasen aten we o.a. een gegrild kippetje. Voor twee personen een beetje veel, dus bleef er wat over. Een half kippetje. Omdat ik vanavond alleen thuis ben en eet, heb ik de halve eierlegger maar gefileerd en in stukjes gesneden. In een koekenpan heb ik wat olie heet gemaakt en er vervolgens een gesneden ui en twee tenen knoflook in gedaan. Een theelepeltje ketjap en uiteraard wat trassi(poeder) en een fijn gewreven pepertje. Ja, ook een have kip moet wel wat pit hebben. Toen de ui wat bruin begon te worden, heb ik de gesneden gegrilde kip erbij gedaan. Toen het geheel al roerend en omscheppend lekker warm was geworden, heb ik er gesneden paprika en champignons bijgedaan. Wie goed opgelet heeft, heeft gemerkt dat ik geen melding gemaakt heb van wat zout en / of peper. Dat heb ik bewust overgeslagen, omdat de kip daar al van voorzien was in de vorm van kipkruiden. Om die reden heb ik ook weinig ketjap gebruikt. Te veel zout is niet goed.
Ik eet de aldus bereide kip op een geroosterde boterham. Niet op één, maar op twee. Of op drie. Of.... Eet smakelijk!