woensdag 4 april 2018

Onder de dakgoot

onbruikbaar, maar wel lekker droog onder de dakgoot
Onder de dakgoot is het droog. Misschien was dat het waar de 'installateur' aan dacht, toen hij de vlaggenstokhouder op de buitenmuur schroefde. Na de montage ervan heeft hij niet geprobeerd een vlaggenstok in de houder te steken. Want dan had dit heerschap gezien, dat de dakgoot in de weg zat.
Maar elf(!) jaar na dato kwam Willem  met zijn gereedschap even langs, om de vlag met stok alsnog buiten te kunnen hangen. Ik heb de houder van de muur geschroefd en heb hem wat lager gemonteerd. Dusdanig laag, dat de 'klant-op-leeftijd' de vlag zelf kan uithangen. Ik heb wel met enige nadruk gezegd vooral niet zelf te gaan klimmen op een trapje, maar mij gewoon even in te seinen. Maar ja, voor velen is vragen erg lastig. Logisch als je je hele leven veel zelf gedaan hebt.
Trouwens ik weet op welke dagen de vlag uit gaat, dus kan ik hem ook zelf even in de houder plaatsen.
De stok zelf heb ik even naar huis meegenomen, want er zat geen kikkertje meer op. En dat beestje had ik nog in de schuur liggen. Na montage ervan is de vlaggenstok weer retour gegaan. Laat de feestdagen maar komen.