zaterdag 21 april 2018

Wat niet is, kan nog komen

na aanschaf in juli 2016
Afgelopen weken kwam het er niet van. Onze kalender / agenda stond vol met allerlei afspraken. Soms dacht ik gek genoeg : "Je kunt beter werken in plaats van met pensioen zijn." zo druk was het. En daarom zijn we nog niet op stap geweest met de camper. Maar wat niet is, kan nog altijd komen. Begin volgende maand is de Meivakantie. Ook weer zoiets, wat ik niet in mijn jeugd gekend heb. Toen wist men nog wat werken was in het onderwijs. Of moesten wij zoveel leren? Ik denk beide.
Een van onze kinderen gaat met het gezin kamperen. Misschien dat we dan een paar dagen ook bij hen op de camping gaan staan. Lijkt me erg leuk. Nog leuker zou het zijn om met z'n allen eens te gaan kamperen. Al was het maar een weekend of zo. Wat dat aangaat hebben wij niet echt een familietraditie. Dat komt door onze achtergrond, denk ik. Thuis kenden we ook geen familietraditie, afgezien van verjaardagen. Zelfs als we gingen zwemmen in de St Michielsbaai op Curaçao, ging niet iedereen mee. Maar dat kwam omdat mijn pa een VW kever had gekocht in plaats van een bus(je). Er moesten immers 8 personen mee. De twee jongsten in de kattenbak achter de achterbank, vier op de achterbank en twee of, zo je wilt drie voorin. Tegenwoordig mag men zo niet eens varkens meer vervoeren. Al doet men het vaak toch stiekem. De jongste zat toen nog in de buik. Virtueel op schoot dus. In die warmte veel te veel van het goede, dus bleef mijn moeder vaak thuis.
nieuw stootrubber
De camper is verder geheel in orde. Toch ben ik weer wat aan het uitpluizen. De beide bladveren wil ik laten renoveren. Ik las over het opnieuw buigen van de bladveren bij een speciaal bedrijf. Maar ik heb het idee alsof het een zinloze oplossing is, omdat ik denk dat die veren na zo'n behandeling toch weer snel zullen doorbuigen. Afgelopen week hoorde ik dat de beide bladveren (enkelblad) nogal vlak waren. Nieuwe zijn behoorlijk prijzig; een paar honderd euro per stuk! Hulpveren zijn iets goedkoper, maar of die zin hebben met uitgewerkte bladveren? "Een vlag op een strontschuit?", vraag ik me dan af.
Een extra blad bijplaatsen zou ook een optie zijn. Let wel, tot op heden heb ik geen problemen met de vering. Ook niet als we geladen en wel met fietsen achterop rijden. Geen gebonk en de speling tussen de rubberen stootblokken en veren is zo'n 10 cm. Gebruikte veren kopen zie ik niet zitten. Ik neig naar nieuwe bladveren. Maar dan wel via een aanbieding. Het moet niet te gek worden. Ik heb het bedrijf dat bladveren opknapt via e-mail om info gevraagd. Ik ben benieuwd of ik nog een antwoord krijg, want bij veel bedrijven kijkt men nooit in de mailbox. Ze zijn niet commercieel en ook niet van deze tijd. Maar ja, de Ducato is ook niet van deze tijd.