woensdag 18 april 2018

Doris Day - Move Over Darling

Er was een tijd dat ik glimlachte vanwege de muzikale voorkeur van mijn ouders. Dat was toch zeker allemaal ouwe-lullen muziek? Gaandeweg kreeg ik steeds meer waardering voor het genre. Maar dat hield ik erg lang voor me, stel je voor gelijk gestemd zijn met je (in mijn ogen ouderwetse) ouders! In de jaren 60 gebeurde het dat een van de populaire sterren van vooral mijn moeder een leuk liedje lanceerde. Het was Doris Day, een blonde filmster. Ze zong een nummer dat niet veel later geregeld op verjaardagen van leeftijdgenoten en klassenfeestjes werd gedraaid. Uiteraard met enigszins gedimd licht. Een song die dwars door het grote pop-geweld in die tijd doorbrak. Volgens mij heeft mijn lieve mamma nooit geweten, dat we opeens dezelfde filmster bewonderden. En dat was maar goed ook. Ik was immers een moderne tiener.