donderdag 23 februari 2017

Quigg Multicyclonen

We hebben hem inmiddels al een tijdje, die stofzuiger van de Aldi. Dat fraaie zuigapparaat heeft inmiddels al heel wat draaiuren gemaakt. Nou, we zijn zeer tevreden over het apparaat. De eerder gemaakte opmerkingen over ongemakken, blijkt een kwestie van gewenning te zijn. De Quigg stofzuiger doet wat er van hem verwacht wordt.
Hoewel ie wat stiller is dan zijn voorganger, kan kater Tom nog steeds niet aan het nieuwe zuigmonster wennen. Zodra hij hoort dat ik het apparaat uit de kast trek, gaat ie met een chagrijnige kop naar buiten. Buiten gebruik ik de stofzuiger ook. Om de camper schoon te maken of het kleed onder de overkapping te ontdoen van rommel. Dat ding zuigt alles op. Een soort Duitse veelvraat. We willen alleen nog een speciaal mondstuk kopen, om de hondenharen uit het vloerkleed en uit de mand te verwijderen. Het huidige past niet op de Quigg. De diameter van de buis is wat kleiner dan die van de oude stofzuiger. Ik heb dat probleem maar tijdelijk opgelost met wat tape in het mondstuk. Kortom, we zijn zeer content met de Quigg stofzuiger.Waarom meer betalen voor een merk? Om die reden hebben wij geen enkele moeite met winkels als Action, Zeeman enz. Ik ga voor een t shirt en/of broek waarmee ik onder een wagen of bromfiets lig te sleutelen, toch zeker niet naar C&A of een boetiek? We gaan voor functioneel en letten daarbij op prijs/prestatie. En dan hoef je echt niet duur uit te zijn. Nee, ik werk niet bij de Aldi, heb ook geen aandelen in dat bedrijf en krijg voor dit bericht geen geld of cadeaubon.