zaterdag 25 februari 2017

Kindermishandeling?

voetballen omdat jij het leuk vindt
In sommige gevallen vraag ik me af in hoeverre sprake is van kindermishandeling. Het gaat om ouders, die hun kind, meestal dochtertjes, van jong af aan gebruiken voor bijvoorbeeld allerlei schoonheidswedstrijden. "Dat vinden ze (die dochtertjes) leuk", hebben die moeders zichzelf aangepraat, omdat ze last hebben van een jeugdtrauma; ze waren te lelijk waren om mee te mogen doen. Veel dochtertjes geven blijk van andere interesse. Maar die wordt consequent de kop ingedrukt. Moeders wil is wet.
Afgelopen week zag ik een jonge moeder, die het in haar hoofd had dat haar zoontje profvoetballer moest worden. Helaas had het joch geen vader in de buurt. Dus werd ie constant door gekte van zijn moeder gepusht. Ze ging met hem zelfs naar Ajax. Het arme joch wist niet wat hem overkwam. Zijn reactie was bijna koud te noemen. Voetbal deed hem totaal niets. Eerlijk gezegd vond ik hem ook wat aan de corpulente kant. Maar met minder verwennen kan het jochie toch ook afvallen? Tijdens een paar minuten balletje trappen liet het ventje duidelijk merken, dat zijn intelligentie niet in zijn benen zat. Daar zouden veel andere moeders en vader erg blij om zijn. Ik had erg met het ventje te doen. Hij ging ook met zijn moeder shoppen in de PC Hooftstraat. Ach, zo kasian sèh!